Ahad, 10 Mac 2013

[Blog Chegubard, PKR] Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri

[Blog Chegubard, PKR] Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri

Berikut adalah petikan daripada blog  Badrul atau lebih dikenali sebagai “Che'GuBard”.

Badrul Hisham Shahrin atau 'Cikgu Bard' merupakan ahli politik PKR yang telah terpilih sebagai Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat yang termuda sewaktu Kongres Parti Keadilan Rakyat pada Mei 2007.  Beliau kini juga merupakan Ketua Cabang Keadilan Rembau. Merupakan ahli politik PKR di Malaysia. DalamPilihan Raya Umum Malaysia 2008, beliau bertanding di parlimen Rembau tetapi tewas kepada Ketua Pemuda UMNOKhairy Jamaluddin.

Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri (klik artikel Chegubard)

Azlan Mohd Lazim (gambar kanan), bapa Saiful berasal dari Janda Baik, Pahang pernah bertugas sebagai General Manager di hotel Merlin Inn di Johor Baharu. Kemudian berhenti kerja kerana dia adalah seorang yang kuat berjudi.

Ibu Saiful, Halina Alif terpaksa melakukan berbagai kerja untuk membantu keluarga, termasuk menjadi pelakon tambahan dalam bebarapa buah filem Melayu dan drama.

Halina memohon cerai daripada Azlan, apabila Azlan cuba memaksa beliau menjual tubuh dan menjadi pelacur. Perceraian berlaku ketika Saiful berumur empat tahun. Azlan kemudiannya menghilangkan diri.

Selepas bercerai, Halina melakukan berbagai kerja dan akhirnya melalui hubungan kerja dengan Pengerusi MCA Terengganu, Datuk Lau, ekonomi Halina kembali stabil dan beliau membeli polisi insuran AIA untuk anak-anak beliau, Saiful dan adiknya Tati. 

Halina kemudiannya berkahwin dengan seorang duda bernama Haris.
 
Halina meninggal beberapa tahun lalu di Hospital Pantai, Kuala Lumpur akibat barah payudara. Ketika itu Saiful menuntut di Uniten.
 
Kos rawatan perubatan Halina dibiayai melalui polisi insurannya, begitu juga rumah mereka di yang beralamat di No 78, Jalan 7/6, Bandar Utama, Damansara, PJ. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan