Isnin, 22 April 2013

PRU13# AMANAT TUN M




PAS ingat Hadi Awang sahaja yang ada Amanat? Tun M pun ada amanat jugalah. Lebih baik, beza Amanat Tun M ini jika diamalkan, boleh menyelamatkan masa depan umat Islam, berbanding Amanat Hj Hadi yang bukan sahaja memecah belahkan orang Islam, bahkan turut mengorbankan nyawa!

Tun M ini seorang pemimpin yang sangat bijaksana. Untuk kita dapat lagi ketemu pemimpin seperti beliau ini, mungkin ambil masa beratus tahun lagi. Dan beliau tidak sewenang-wenangnya berkata-kata, apatah lagi mengeluarkan amanat. Jadi, apabila beliau sudah keluarkan amanat, hayati dan amalkanlah ia dengan sebaik-baiknya.

Lebih penting, amanat ini bukan sahaja dapat dihayati oleh orang Melayu, bahkan semua kaum termasuklah orang Cina, walaupun beliau menyentuh tentang DAP. Itulah hebatnya Tun M, walaupun beliau menentang DAP, namun tiada siapa yang berani melabelkan beliau sebagai rasis. Kata-kata beliau penuh hikmah dan sukar disanggah.

Seperti yang kami katakan tadi, Tun M tidak akan bersuara jika ianya tidak penting. Beliau seorang negarawan yang sangat sayangkan anak bangsanya. Mana beliau tidak risau, jika perkara di bawah ini boleh berlaku sekarang?!!



Sumber: MyMassa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan