Sabtu, 27 April 2013

Lim Guang Eng Cat = COCKY ARROGANT TOKONG

Bukan sahaja rakyat Pulau Pinang yang muak dgn sikap Joseph Lim Guang Eng ini.. Malahan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang 1 Datuk Mansor Othman pun mengakui yang Ketua Menteri Pulau Pinang ini angkuh dan sombong..

Lihat sahaja sesama mereka yang blom lagi dapat memerintah negara pun dilihat bergaduh dan berpura - pura baik dihadapan rakyat.. Guang Eng sedar yang Mansor merupakan satu ancaman bagi dirinya.. Oleh itu dia merancang untuk menamatkan karier politik Mansor dengan meletakan Mansor bertanding melawan Datuk Zainal Abidin Osman di P47 Parlimen Nibong Tebal.

Datuk Mansor Othman merupakan orang luar dan tidak mahir dengan jalan-jalan di situ sehingga selalu sesat ketika berkempen. Oleh itu beliau mengambil keputusan untuk meletakkan Chegu Bard di Dun Sungai Acheh untuk menolongnya disitu sekaligus terpaksa mengetepikan calon dari pas yakni Ketua pemuda Pas Pulau Pinang iaitu Mohd Yusni Mat Piah.

Mohd Yusni sebelum ini menyatakan perasaan terkejut apabila Pengerusi PKR negeri Datuk Mansor Othman mengumumkan akan meletakkan calon untuk bertanding di Sungai Acheh walaupun telah bersetuju kerusi tersebut milik PAS. Perselisihan faham berlaku dan akhirnya Pas akur dgn kehendak PKR.

Lihat saja politik tikam menikam mereka.. Akhirnya Pas yang menjadi mangsa.. Disini kita dapat simpulkan DAP > PKR > PAS.. Tahniah PAS kerena berjaya menjadi boneka Pakatan Rakyat.


http://www.facebook.com/photo.php?v=323829404412794&set=vb.294777037317978&type=2&theater untuk melihat berita penuh


Sumber :Analisis Politik Terkini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan