Selasa, 23 April 2013

DAYANGKU INTAN AKUI MASUK POLITIK KETAGIH DUNIA GLAMOR.

Penyanyi Tersohor. Label seorang selebriti bernama Dayangku Intan satu ketika dahulu. Era 80an nama beliau antara yang diminati ramai selaku penghibur tanah air.
Lagu2 berkumandang di radio disusuli persembahan di kaca tv hampir setiap minggu. Walaupun tidak sehebat Aisyah, sekurang2 nya ada dalam senarai Penyanyi Popular.
Kini beliau memilih terjun ke arena politik Negara. Enggan memilih BN sebagai platform, Dayangku Intan merasakan penyertaan beliau di pentas PKR bakal melonjakkan namanya semula. 
Lebih mengejutkan, beliau yang dicalonkan mewakili parti bagi kerusi Parlimen Pengerang mengakui ianya salah satu 'strategi' mempopularkan semula namanya walaupun dalam kerjaya berbeza. Nyata wanita ini tidak mampu hidup sempurna tanpa dikelilingi dunia glamor.
Mudah menjadi pemimpin Negara pada masa kini. Bukan kerjaya seni yang dipersoalkan, akan tetapi pengalaman dan latar belakang pendidikan tidak menjadi pakej paling utama dalam menentukan keupayaan seseorang memimpin.

Masyarakat Malaysia di peringkat bawahan berlumba2 mahu menimba ilmu ke menara gading dalam bersaing bidang kerjaya, berhempas pulas mengecapi pengalaman secukupnya bagi mencapai kejayaan lebih cemerlang, sebegitu mudah PKR dan PAS memilih rakyat Malaysia bernama Dayangku Intan sebagai calon berlandaskan populariti semata2.
Itupun tidak mengambilkira sifat seorang pemimpin yang tinggi moral mental dan fizikal.





Ini tiada kelulusan yang berkelayakan, apatah lagi pengalaman, dengan mudah menghukum mengkhinzir buta terhadap Kerajaan BN membuka ruang seperti beliau menimba kejayaan dalam bidang seni satu ketika dahulu.
Strategi yang tidak bijak dalam melahirkan pemimpin contoh di Negara ini.
Kerana politik merupakan kerjaya yang mengatasi kekuatan minda. Cabaran dan khidmat jauh lebih tinggi pengetahuannya jika dibandingkan dengan kerjaya lain.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan