Jumaat, 13 April 2012

PADAH MEMILIH PEMIMPIN DAN PARTI YANG SALAH !!

Portal Selatanonline.net

SEORANG wakil penduduk Kg Parit Sakai Darat, Muar, Tn Hj Mesman Hj Parman, mengadu kepada ADUN Maharani, YB Dr Mohammad Taslim dan ADUN Sg Abong, YB Dr Sheikh Ibrahim Salleh, mengenai gelanggang badminton di halaman rumahnya yang sudah rosak teruk.

Gelanggang yang dibina ditanah yang diwakafkan di halaman rumahnya ini dibina lebih 20 tahun yang lalu dan tidak pernah dibaikpulih.


Belia, remaja dan kanak-kanak di kampung ini memanafaatkan gelanggang ini untuk permainan badminton dan takraw. hampir setiap petang dan malam.Kerosakan yang berlaku ini menyebabkan mereka kehilangan tempat beriadah. Mereka telah memohon kepada banyak pihak yang berkenaan tetapi hampa.


Kawasan ini di Lorong Hj Parman, Pt Sakai Darat, Muar merupakan kawasan sempadan di antara DUN Maharani dan DUN Sg Abong. Kedua-dua ADUN kawasan ini berbincang dan mengambil keputusan untuk membantu penduduk di sini khususnya para belia membina semula gelanggang ini. Dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Muar maka projek membina semula gelanggang ini, di bawah pengurusan Sdr Ayub Suleiman, dimulakan pada hari Rabu 4 April 2012 dan disambung semula pada keesokan harinya.Kerja-kerja terakhir gelanggang berukuran 25 kaki x 46 kaki ini akandilakukan pada hari Jumaat 6 April 2012.


YB Dr Mohammad dan YB Dr Sheikh Ibrahim sangat berterima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan projek ini yang dianggarkan kosnya RM5000.00. Kerjasama di antara wakil rakyat DUN Maharani, DUN Sg Abong, Dewan Pemuda PAS Muar, PAS Kawasan Muar dan Bakri menunjukkan kekuatan ukhuwah dan kerjasam diantara ahli-ahli pas di dua kawasan ini dalam mmenjalankan tanggung jawab kepada rakyat dalam merialisasikan slogan Negara Berkebajikan PAS. Masyarakat akan dapat menilai dengan tiada peruntukan kerajaan wakil rakyat PAS masih boleh menjalankan aktiviti untuk rakyat. Insyaallah jika diberi peluang menerajui kerajaan slogan Negara Berkebajikan akan menjadi realiti.





 
PESANAN:  Inilah dia akibat daripada memilih pemimpin yang BODOH dan SENGAL. Sejak 4 tahun lebih jadik ADUN, ini ajerlah yea projek pembangunan yang ko boley bawa kpd kg pt. sakai? lepas tuh ko jaja ke hulu-ke hilir, UMNO gagal bawa pembangunan. Pembangunan tahi kucing, dah kawasan lu brother!!!
 
Tgk tuh, pakcik yg tgh berdiri pakai seluar jeans nih pon tgk ko tak compiden cara ko simen gelanggang tuh, iyerlah, keje ko tuh cume tahu bawa mulut, tipu sane dan tipu sini. Sial laaa!!!
 
Tapi, nak tahu juga. Siapa Tn Hj Mesman Hj Parman nih?? Suku sakat dia ker??? atau pon??? repair gelanggang pon depan halaman umah dia..... 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan